Kundtjänst

Frakt

 

Bor du/ni inte i närheten av Malmö eller Lund? Inga problem. Vi kan skicka varor över hela Sverige. Vi använder oss av en mängd olika transportbolag/speditörer DHL, DSV, PostNord och Schenker. För vanliga avpassade mattor ligger fraktkostnaden på: från 149 kr upp till 598 kr beroende på vilken storlek ni är intresserade av och hur och vart den ska levereras (Upphämtning på närmaste DHL Service Point, Postnordombud eller hemleverans). I vissa fall kan man inte välja alternativ då storleken på mattan kan vara för stor för att hanteras på utlämningsombudet.

Vid beställning av övriga produkter som inte tillhör “Avpassade mattor” så som; heltäckningsmattor, konstgräs, sisal, vinylgolv, laminatgolv, trägolv, linoleumgolv, textilplattor etc. kan fraktkostnaden variera väldigt mycket beroende på storlek och vikt. Följ nedanstående instruktioner för att lägga din beställning så återkommer vi med prisuppgift på frakten samt lagerstatus och uppskattad leveranstid så fort som möjligt.

Gör såhär:

Klicka på “Lägg Beställning” och fyll i alla dina uppgifter på sidan “Din Beställning”, så återkommer vi med prisuppgift på frakten samt lagerstatus och uppskattad leveranstid så fort som möjligt. Väljer ni sedan att gå vidare med beställningen skall betalning ske via den betalningstjänst ni valt, först därefter påbörjar vi hanteringen av er beställning samt bokning av frakten.

Är det något ni undrar över gällande er beställning så tveka inte att kontakta oss via telefon på: 040-21 55 40

 

Speditörer

Leveranstiden är normalt ca 2–5 arbetsdagar, om produkten finns på vårt lager. Om den skall behandlas ytterligare i form av bandkantning/langettering eller dylikt kan det ta någon dag extra. Om produkten ligger som beställningsvara och den beställs på begäran direkt från leverantörens lager ligger leveranstiden på ca 1-3 veckor. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

 

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även ett sms eller e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

 

Transportskador

Vid mottagande av dina varor är det viktigt att du kontrollerar godset/paketet noga innan du kvitterar ditt paket. Skulle där ha uppstått någon form av yttre skada från transporten måste transportörens underskrift samt notis om ”emballageskada”, ”tryckmärken” eller annan beskrivande notering finnas med på både din och transportörens fraktsedel. Dokumentera gärna skadan med bilder. Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon.

Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant, dolda fel skall anmälas senast inom tre dagar efter mottaget gods/paket för att det skall vara möjligt att reklamera varan. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

 

Retur

Matthuset står ej för fraktkostnaden av returer. Produkter som ej tillhör Matthusets ordinarie sortiment och alltså är märkta “beställningsvara” samt produkter som är avkapade efter era specifika mått kan ej returneras.