Kundtjänst

Frakt

 

Bor du/ni inte i närheten av Malmö eller Lund? Inga problem. Vi kan skicka varor över hela Sverige. Vi använder oss av en mängd olika transportbolag/speditörer DHL, DSV, PostNord och Schenker. För vanliga avpassade mattor ligger fraktkostnaden på: från 149 kr upp till 495 kr beroende på vilken storlek ni är intresserade av och hur och vart den ska levereras (Upphämtning på närmaste DHL Service Point eller hemleverans). I vissa fall kan man inte välja alternativ då storleken på mattan kan vara för stor för att hanteras på utlämningsstället. Ring eller maila till oss för att få prisuppgift på frakten av mattan du är intresserad av, så återkommer vi med prisförslag så fort som möjligt. Telefonnummer och mailadress ser du här nedanför.

Vid beställning av heltäckningsmattor, konstgräs, sisal, vinylgolv, laminatgolv, trägolv, linoleumgolv och textilplattor ber vi er även där att kontakta oss för kostnadsförslag via telefon eller mail. Uppge alltid vilken produkt det gäller samt färg/artikelnummer och storlek/antal. Därefter namn, adress, e-post och telefonnummer så återkommer vi med prisförslag så fort som möjligt.

Tel: 040-21 55 40 / E-post (kontakt.malmo@matthuset.se)

 

Speditörer

Leveranstiden är normalt ca 2–5 arbetsdagar, om produkten finns på vårt lager. Om den skall behandlas ytterligare i form av bandkantning/langettering eller dylikt kan det ta någon dag extra. Om produkten ligger som beställningsvara och den beställs på begäran direkt från leverantörens lager ligger leveranstiden på ca 1-3 veckor. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

 

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via sms eller e-post. Du får även ett sms eller e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

 

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

 

Retur

Matthuset står ej för fraktkostnaden av returer. Produkter som är avkapade efter era specifika mått kan ej returneras.