Leveranssätt för mattor mindre än 150 cm
För mattor som är max 150 cm långa då de rullas på det kortaste måttet levererar vi till DHL Servicepoint, som är ett utlämningsställe i närheten av din valda leveransadress. När du får en avisering från DHL om att paketet finns att hämta ut hos ett ombud tar du med dig sändningsnumret och legitimation. I aviseringen framgår det till vilket ombud paketet har levererats. Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar. Efter två påminnelser skickas det tillbaka till Ruugs.
Ruugs förbehåller sig rätten att packa större mattor för att levereras till Servicepoint.
Leveranssätt för större mattor
Övriga mattor som finns i Ruugs sortiment levereras inom Sverige så nära transportören kommer fram till kundens port eller grind, uppbärning ingår ej. Uppbärning går ej att köpa till som en tilläggstjänst.
Leveranser skickas med externa transportörer. En dag (eller i vissa fall samma dag) före leverans kontaktar (ringer/smsar) transportören dig för bokning av utkörningstid. Utkörning sker dagtid i olika bestämda tidsintervallar mellan 08.00-17.00 vardagar, beroende på var transportör befinner sig.
Ruugs friskriver sig alla krav gällande ersättning från kunden gällande leveransförseningar.
Viktigt! I vissa fall där transportör inte kan färdas på det vägunderlag som krävs för att ta sig fram eller har möjlighet att vända med den typ av transportmedel som används, så måste beställare själv ordna vidare transport ifrån det stället vart transportören närmast kan lossa varorna. Känner du dig osäker så vänligen kontakta vår kundtjänst innan beställning för mera information.

